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大松 敦|日建設計 プロジェクト開発部門 統括 PPO推進担当役員坂本隆之・安田啓紀|日建設計 NAD室辻本 顕|日建設計 プロジェクト開発部門Atsushi Omatsu | Head of Project Development Department, Principal in Charge of Pre-post Olympic Strategic Planning, Nikken SekkeiTakayuki Sakamoto / Hiraki Yasuda | Nikken Activity Design lab, Nikken SekkeiAkira Tsujimoto | Project Development Department, Nikken SekkeiWhat Is Public Space?We first thought about where we can find public space. Parks, roads, and public facilities are obvious answers, but other spaces where people are free to come and go, such as building entrances, train stations, and the inside of public transportation vehicles are all public spaces. It is important to reinterpret various spaces around us from the perspective of public space to find ideas for innovation.–Public Space Is for Whom?Public spaces are for users, society, and the collaborative economy. We believe that public spaces are places that enable these three elements to transcend their constraints and collaborate together in order to create the seeds for innovation.–What Is the Significance of Public Space?We interviewed Hiromasa Shirai, who participated in the design of London’s Olympic Park, about the significance of considering public spaces with the Olympics in mind. We also spoke with Noboru Konno, leading expert in the field of innovation research, パブリックスペースの意義について考える「オリンピックをきっかけにパブリックスペースを考えることの意義」をロンドン・オリンピック・パークの設計に携わった白井宏昌氏に、「パブリックスペースはどのようにしてイノベーションのカギになり得るのか」をイノベーション研究分野の第一線で活躍されている紺野登氏に伺いました。オリンピックがパブリックスペース再生の起爆剤になり得ることや、経済が共有・協業型へシフトするなかで、私有地をパブリック化しシェアすることが価値を生むことなど、パブリックスペースの意義を考える上で欠くことのできない着眼点と気づきにつながるストーリーを伺いました。─パブリックスペースを考えるための視点をもつパブリックスペースをより良くしていくための4つの視点を提起しまabout how public space could provide the keys to innovation. From these interviews, we were able to gain insightful accounts focusing on the impact and significance of the Olympic games and their legacy for the rejuvenation of public space, and the new value created by sharing private spaces for public use in the sharing/collaborative economy.–Establishing Perspectives for Thinking about Public SpaceWe then proposed the following four perspectives for improving public space. Public spaces should be spaces that various users are able to: 1.gather and spend time; 2.experiment with new ideas; 3.find tolerance for involvement; 4.share lifestyle as a social media for the city. Based on these perspectives we designed exemplary user activities and experiences for better public spaces.–We compiled our conclusions into a booklet in the hope that it might trigger new ideas and approaches. In the future, we look forward to putting these ideas into practice in some public spaces while we continue to look for innovative ideas.した。さまざまな人が「集まれる」こと、社会の実験場としていろいろな使い方を「試せる」こと、人と社会の接点を広げる寛容性が感じられるような「関われる」場所になっていること、そして、人と社会、経済を媒介する「メディアになる」こと。これらをもとに、ユーザー思考を通して着想したアクティビティのアイデアを描きました。─いずれもあらためて考えるととても難しい問いであり、完璧な答えはありません。それでも、この取り組みが普段何気なく使っている「パブリックスペース」について再考するきっかけになればと思い、活動の内容をブックレットにまとめ、発行しました。今後は身近なパブリックスペースでこれまで考えてきたことを実践しつつ、より良い答えを模索していきたいと思います。1–2: 「集まれる」「試せる」「関われる」「メディアになる」という4つのキーワードを元に描いたパブリックスペースのアイデアの一例。1–2: One of our designs for exemplary user activities and experiences based on the above four perspectives.経済Economyユーザー Usersパブリックスペースは誰のもの?Public Space Is For Whom?社会SocietyパブリックスペースPublic Space2172016 Spring 26

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