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Photography|Portrait and p.13 lower right: 小松正樹/Masaki Komatsu観察|Inputフィールドワーク、インタビューなど実際の場に身を置いて気づきを得る。Observation based on fieldwork and interviews, placing oneself in the actual place for which the project is intended.洞察|Insight観察で得られた気づきをワークショップで共有し、新たな創造につなげる仮説的推論を行う。Sharing of the observations obtained in the input phase in workshops, form hypotheses to link to further creation. 試作|Prototype仮説に基づくデザインをストーリー、イラスト、モックアップなどで検証する。Consider designs based on the hypotheses using stories, illustrations, and mock-ups.創出|Outputプロジェクトの性質にもっとも合うアウトプットをデザインする。Design the output that best suits the nature of the project.観察Input試作Prototype創出Output洞察InsightワークショップWorkshop推論AbductionNADが参画するプロジェクトでは、4つのデザインプロセス(観察・洞察・試作・創出)を繰り返すことで、そのプロジェクトやチームのポテンシャルの最大化と新しい価値の創造を目指します。その過程で、さまざまな知識・技術に接する機会をもち、多様な関係者との徹底的な対話を行います。e projects in which NAD participates involve the repetition of four design processes (input, insight, prototype, output), aiming to maximize the potentials of the project and the team and to create new value. e process involves opportunities for contact with all manner of knowledge and technologies and thorough, in-depth discussion with the diverse people related to the project.東急東横線沿線エリアの複数の不動産開発にあたり、NADは各プロジェクトから募ったメンバーとともに、ワークショップ等さまざまなアクティビティを実施することで、並行して進む各開発における連帯感や価値観の共有を目指しました。渋谷等開発事業を担当する太田氏にNADとの協働体験についてお話を伺いました。─「渋谷」との関わりは、東急総研研究員時代の1990年ごろからです。その後、2000年ごろに東急東横線と地下鉄13号線(副都心線)の相互直通運転が事業化したことを機に、渋谷駅の改造や周辺開発のFor real estate development projects in the areas along the Tokyu Toyoko Line, NAD implemented various activities, such as work-shops with team members from each project that was simulta-neously in progress, to share values and a sense of solidarity. We interviewd Mr. Masafumi Ota, who is in charge of the Shibuya area development project, about his experience of working with NAD.─I have been involved with the Shibuya redevelopment project since my early days working at the Tokyu Research Institute from around 1990. Discussion of the renovation of Shibuya 渋谷・代官山・中目黒沿線ブランディングShibuya, Daikanyama, Nakameguro line Branding [NAD Works]ともに進化しながら得た価値観の共有Shared Value Obtained by Evolving Together [インタビュー│Interview]NADのデザインプロセスe NAD Design Process太田雅文東京急行電鉄株式会社 都市創造本部開発事業部 副事業部長東京急行電鉄に入社後、交通事業部、東急総合研究所を経て、1992年より3年間、ロンドン大学大学院にて都市計画を専攻(Ph.D)。帰国後、東急電鉄鉄道事業本部、東急ステーションリテールサービス、東急電鉄ビル事業部を経て、2015年より現職。渋谷開発等担当。Masafumi OtaDeputy Executive General Manager, Development Headquarters, Urban Development Business Unit, Tokyu CorporationAer joining Tokyu Corporation and working in the Transportation Business Division and the Tokyu Research Institute, Ota began studying Urban Planning at the Bartlett School of Planning at University College London in 1992, and received a PhD in 1995. He joined Tokyu Corporation’s Transport Headquarters aer returning to Japan, and was assigned to his current post in 2015, aer working in Tokyu Station Retail Service and Tokyu Corporation’s Development Headquarters. He is currently in charge of the development of the Shibuya district.122017 AUTUMN32FEATURE

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