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Photography |提供 資生堂/Courtesy Shiseido Co., Ltd.資生堂の研究者が、オープンイノベーションや企業の実験的活動を社会に発信することを目的に企画したプロジェクト「LINK OF LIFE* 」に、NADは、作品展示者、会場デザイナーとして参加しました。クライアント側で、同プロジェクトの企画・プロデュースを担当した石井氏に寄稿いただきました。─デザインの今日的役割について問題意識をもつ中、2014年にFuture Center Alliance Japan(FCAJ)の会合を通じNADのメンバーと面識をもちました。未来の美を描く仲間として、「LINK OF LIFE さわる。ふれる。美の大実験室展」では、当社の笑顔研究をベースに未来の公共空間をテーマとしたアート作品「Smile Line」の制作を、「LINK OF LIFE エイジングは未来だ展」では会場構成をお願いしました。 「Smile Line」においては、ブレーンストーミングの時点ではアイデアを飛ばしすぎかと心配しましたが、最先端テクノロジーを扱いつつ人の心にやさしく語りかける作品構築にNADらしさを感じました。また、翌年の会場構成では、誰もが心にもつ「原っぱ」のような空間が実現しました。展覧会のコンセプトを深くご理解いただき、来場者それぞれの作品体験を促す、ウィットの効いた数々のアイデアを提供くださったことに感謝しています。 NADは、広い視野をもちつつ徹底して「人」を中心に動いているところが魅力だと感じます。「日本型フューチャーセンター」のリーダー的存在として、また「Smile Line」制作を機に伏線的な実験を次々と成功させているそのバイタリティにも大いに刺激を受けています。NAD participated, as an exhibitor and venue designer, in Shiseido’s “Link of Life* ” project planned by its researchers to inform society about Shiseido’s open innovation and experiments. We asked Ms. Mika Ishii, who was in charge of planning and pro-ducing the project at Shiseido, to tell us her story.─I became acquainted with a NAD member at a FCAJ meet-ing in 2014, at a time when I was thinking about the role of design in today’s society. For the “LINK OF LIFE Touch. Feel. The Big CoLab.,” we requested NAD, as a fellow crea-tor of beauty in the future, to produce “Smile Line,” an art piece based on Shiseido’s smile research combined with the concept of public space of the future. For the “LINK OF LIFE Exhibition: Aging? Future!” we asked NAD to do the venue design. While working on Smile Line, I was concerned during our brainstorming that the ideas might get too wild, but it was characteristic of NAD to structure the piece so that, while utilizing the latest technology, it exerted a gentle appeal for people. A space that embodies people’s image of an open field was created for the following year’s venue design. I thank NAD for their deep understanding of the exhibition concept and for giving us many witty ideas that would stimulate visi-tors’ experiences with the art works. What attracts me to NAD is that they place the human being firmly at the center while keeping a broad perspective. I am inspired by the vitality with which they act as a leader of Japan Future Center, and how they have tackled and succeeded with one preliminary experiment after another since the Smile Line project.LINK OF LIFE作品出展・会場構成LINK OF LIFE Submission of Works and Venue Design [NAD Works]徹底して「人」を中心に動くThoroughly People-Centered [寄稿│Contribution]*参照:Shiseido“LINK OF LIFE”ウェブサイト http://linkoife.shiseidogroup.jp*Shiseido “LINK OF LIFE” website: http://linkoife.shiseidogroup.jp石井美加株式会社資生堂 宣伝・デザイン部 プロデューサー 資生堂入社後、販売企画、商品開発、宣伝制作プロデュース、グローバルトレンド分析などにかかわる傍ら、2015年より資生堂のFUSION & INNOVATION の新たな試みとして、サイエンス、テクノロジー、エンジニアリング、アートといった領域をデザインがつなぐプロジェクト「LINK OF LIFE」の企画・プロデュースを行う。2017年7月から現職。Mika IshiiProducer, Advertising and Design Department, Shiseido Co., Ltd.Since joining Shiseido, Ishii has been engaged in sales planning, product development, advertisement production, and global trend analysis. In 2015 she planned and produced a project that uses design to connect science, technology, engineering, and art, as a part of an experimental Shiseido project called Fusion and Innovation. She assumed her current post in July 2017.182017 AUTUMN32FEATURE

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