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0 200m元都心Old City Center山腹道路Hillside Road亀蜂山Mt. Gubong宝水山Mt. Bosu草梁洞Choryang-dong釜山駅Busan Station釜山港国際旅客ターミナルBusan Port International Terminal釜山港Port of Busan車両基地Railway Yard釜山北港開発予定地Planned Project Site of Busan North Port Development 中央公園Jungang Park中本太郎/キム・デジュン/畑野 了Taro Nakamoto / Daijung Kim / Ryo Hatano日建設計 設計部門 Architectural Design Department, Nikken Sekkei沈 旻貞/辛 演祥 Minjeong Shim / Yeonsang Shin日建設計 プロジェクト開発部門 Project Development Department, Nikken Sekkei事業主 : 釜山広域市共同設計 : 間三建築総合建築士事務所新しい釜山を創る駅前庭園Station-front Garden for a New Busan釜山駅創造経済拠点空間大韓民国 釜山|2015–2018(予定)Busan 100 SquareBusan, Republic of Korea | 2015–2018 (planned completion)Busan, Korea’s second largest metropolis, is a center of the trading and distribution industry and the country’s largest port city. The Busan Railway Station at the city center is a key transportation junction connecting land and sea, but decline in surrounding areas has inhibited mainstream urban development. The current proposal lifts and slopes the approximately 2-hectare plaza, and places incubation facilities and shared office spaces that nurture new indus-tries underneath. A network of decks increases pedes-trian traffic, the better to create a new hub of economic activity and lifestyle ideas.韓国第二の都市・釜山は、貿易と物流産業が盛んな韓国最大の港湾都市です。都心に位置する釜山駅は、陸と海を結ぶ交通の要衝であるものの、近年は周辺エリアの衰退とともに開発の主流から遠ざかっていました。今回の計画では、約2haの広場をスロープ状に立体化し、その下部に新産業育成のためのインキュベーション施設やシェアオフィスを設置。さらに歩行者デッキをネットワーク化することで、人々の往来を生み出し、新たな経済活動やライフスタイル発信の場となることを目指しました。Client : Busan Metropolitan CityCo-architect : Gansam Architects & AssociatesTarget Project Area─2ha S=1:40,000 |Station as Destination0200m102018 SUMMER35Feature | WORKS

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