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紅荔路|Hongli Road深南大道|Shennan Road深圳市民中心Shenzhen Citizen Center皇岗路|Huanggang Road新洲路|Xinzhou Road滨河大道|Binhe Road広場となるまちの中心街路A City’s Central Boulevard Doubles as Public Plaza深圳福田区街路改造中国 広東省深圳市|2017–2018(予定)Remodeling of Futian District Street in ShenzhenShenzhen, Guangdong, China | 2017–2018 (planned completion)北山利彦/岡 昌史/朱 暁舟/陳 思多Toshihiko Kitayama / Masafumi Oka / Xiaozhou Zhu / Siduo Chen 日建設計 プロジェクト開発部門 Project Development Department, Nikken Sekkei深圳福田中央商務区は、1985年に計画され、開発当初は数多くの金融企業が本社を設立した地区です。近年は、金融企業を含め、行政施設、商業施設、住宅など各種の建物が共存しています。今回の計画では、老朽化した40本以上の街路施設の更新とともに、「中央商務区」から「中央活力区」へ転換するという新しい深圳都市計画に応じた、沿道緑地のオープン化と街路広場をデザインしました。ランドスケープの力で、車中心のまちから、歩行者が快適に歩ける・休める・遊べるまちを目指します。In the early stage of development of Shenzhen’s Futian central business district (planned in 1985), many financial enterprises built their headquarters there. Today finance, government, commerce, and residence coexist in the dis-trict. To transform the district into a “central vitality dis-trict” based on the new Shenzhen City Plan, we proposed to renovate over 40 of the city’s aging streets, open up the roadside green areas, and build street plazas. Using the power of landscaping, we aimed to turn the car-centric city into a pleasant city for pedestrians to walk, rest, and play. 事業主 : 深圳市福田区政府共同設計 : 深圳市交通計画院Client : e Government of Futian District, ShenzhenCo-planner : Shenzhen Urban Transport Planning Center対面通行8車線|Two-way traffic, 8 lanes対面通行6車線|Two-way traffic, 6 lanes自転車専用道路|Bicycle lane道路断面図|Street elevation plan計画前|Before計画後|Aer快適な歩行者空間の計画│Pleasant Pedestrian Space PlanTarget Project Area─ 70ha S=1:50,000 |Green as Destination0200m202018 SUMMER35Feature | WORKS

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