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駅Train Station現状|Existing 計画|Proposedアクセスの多方向性 Multidirectional access空間利用の立体化 Three-dimensional use of space駅Train Station市内バスLocal buses長距離バスLong-distance buses高速鉄道High-speed railアーバンコアUrban core乗用車・タクシーPassenger cars and taxis市内バス動線Local bus circulation長距離バス動線Long-distance bus circulation乗用車・タクシー動線Passenger car and taxi circulation人の動線(IN)Pedestrian traffic (in)人の動線(OUT)Pedestrian traffic (out)+28~+32M高架|Elevated+23M改札階(出発)Wicket floor (departure) +14Mホーム階Platform floor+8.0M到着階(地面南広場)Arrival floor (ground floor, South Plaza)<+2.0M地下階(地下鉄等)Underground floors (subway, etc.)高速鉄道ホームHigh-speed rail platform地下鉄・都市間鉄道Subway and intercity railway 高速鉄道出発High-speed rail departure高速鉄道到着High-speed rail arrival南北自由通路North-south access passage市内バス到着Local bus arrival市内バス出発Local bus departure長距離バス到着Long-distance bus arrival長距離バス出発Long-distance bus departure乗用車・タクシー到着Passenger car and taxi arrival乗用車・タクシー出発Passenger car and taxi departure広州の中央駅に適した交通システム広州駅は、周辺小都市や農村部からの季節労働者の利用も多く、その混雑ぶりで知られています。新駅舎計画では、既存4面・7線から10面・20線への大幅な増線に対応するとともに、混雑要因のひとつである動線について、技術的検証を行い、「平面動線」から「立体動線」に見直しました。鉄道、乗用車、長距離バス、市内バス、タクシー等、さまざまな交通手段間のスムーズで快適な乗り換えを企図しています。また、駅周辺道路網を再編し、自転車などスローモビリティも含めた道路交通システムを計画しました。 駅舎の南北にはそれぞれ広州市の新たな顔となる駅前広場を配置しました。南側広場は旧広州駅の象徴として既存外壁の一部を残し、地域文化も取り入れた「都市のリビング」です。北側広場は先進的な「都市のステージ」をコンセプトにしています。Transportation System Suited to Gangzhou’s Grand Central StationHeavily used by seasonal laborers from rural areas sur-rounding the city, Guangzhou station is known for conges-tion. The new station responds by more than doubling the number of lines and platforms and to accommodate this increase, proposes a shift from horizontal circulation to vertical circulation based on technical verification studies. Smooth and pleasant transfer connections are facilitated between all available transportation modes including rail, passenger car, local and long distance buses and taxis. The road system around the station was reorganized and a road traffic system that includes bicycles and other means for slow mobility was planned. Plazas created on the south and north sides of the station form new landmarks for Guangzhou. The South Plaza pre-serves a portion of the existing station exterior wall as a sym-bol of the old Guangzhou Station incorporating elements of local culture, representing the “Living Room” of the city. The North Plaza is designed to become “the City Stage.” 駅舎計画概念図Station Building Conceptual Diagram 駅内部の乗換システム概念図(平面拡張案)Conceptual Diagram of Connection System Inside the Station (Extended Plane Proposal)1082018 SUMMER35Feature | WORKS

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