nj201812
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Photography |益永研司/Kenji MasunagaIBM大阪事業所内に完成した「クライアントエクスペリエンスセンター」は来訪者にAIテクノロジーを体験いただき、新しいビジネスを開拓するための空間です。島型に独立したミーティングルームの間を漂うように配された動線上に人工知能「Watson」に接続されたディスプレイが組込まれています。仮想空間のようなノイズの無いスマートなデザインを追及しました。一方、ここで大切にしているのは生身の人間のピュアな体験です。The Client Experience Center recently completed at IBM’s Osaka Office allows cli-ents to experience AI technology as well as pioneer new businesses. As if floating along the circulation routes between the island meeting rooms are large displays connect-ed to IBM’s question-answering system, Watson. The design aims for clean and styl-ish lines without clutter. The emphasis is on pure human experience. 事業主 : 日本アイ・ビー・エム 株式会社所在地 : 大阪市北区|延べ面積 : 7,700m2Client : IBM Japan, Ltd.Location : Kita-ku, OsakaTotal oor area : 7,700m2NSD + Nikken Sekkei AI時代のコミュニケーションCommunication in the Age of AIIBM大阪事業所 IBM Osaka Office302018 WINTER37Annual 2018 | WORKS

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