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This is our urban design and architectural plan for Shenzhen’s largest transportation terminal. The station building’s distinctive ribbon-shaped rooftop garden provides seamless connections to adjacent locales, while the space below it integrates an array of transit services and other urban functions and activities. Our goal was to realize allur-ing public space and resilient transit-orient-ed development (TOD) that functions hand-in-hand with the local natural environment, while enabling commuter convenience and minimizing environmental impact. Construction is to be completed in 2026.建築主 : 深圳市地下鉄集団 有限公司共同設計 : 中鉄第四勘察設計院集団、深圳市建築設計研究総院、深圳市都市交通計画設計研究中心所在地 : 中国 深圳市計画エリア : 約189haClient : Shenzhen Metro GroupCo-architects: China Railway Siyuan Survey and Design Group Co., Ltd., Shenzhen Architecture Design General Research Institute, and Shenzhen Urban Transport Planning Center Co., Ltd.Location : Shenzhen, ChinaProject area : Approx. 189 haNikken Sekkei深圳市 西麗綜合交通ハブ都市デザインおよび核心区建築設計国際コンペ International Competition on Shenzhen Xili Comprehensive Transportation Hub Urban Design and Core District Architectural Design Proposal 19中国深圳最大の総合交通ターミナルの都市デザインおよび建築計画です。リボン形状の特徴的な駅舎屋上庭園がまちをシームレスにつなぎ、その屋根下に多様な交通・都市機能を立体的に集約しています。乗り換えの利便性や環境負荷低減に加えて、人々を惹き付ける魅力的なパブリックスペースや地域の自然や生態系に寄り添ったレジリエントなTODを目指しました。2026年の竣工を目標に、着実に歩を進めています。駅・まち・人・環境が一体となった次世代のTODNext-Generation TOD Integrating Railway Station, City, People, and Nature

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