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Photography [top]|株式会社マイナビ/Mynavi CorporationPhotography [bottom]|新建築社写真部/Shinkenchiku-shaコンペ概要共催:一般社団法人 渋谷未来デザイン、株式会社 日建設計後援:株式会社 新建築社協賛:株式会社アカツキ実施期間:2018年9月1日-2019年3月8日Outline of the CompetitionOrganizer: Future Design Shibuya and Nikken SekkeiSupporting partner: Shinkenchiku-sha Cosponsor: Akatsuki Inc.Period: September 1, 2018 – March 8, 2019当コンペの詳細は、下記ウェブサイトをご参照ください。For details of the competition, see the following website:http://www.japan-architect.co.jp/public/ 歩道空間を活用した社会実験バスタマーケット新宿駅直結の高速バスターミナル「バスタ新宿」前の歩行者空間にて、日本各地から運ばれた特産品を購入、飲食できる社会実験「バスタマーケット」が2018年11月16日-18日、23日-25日に実施されました。バスへの貨客混載などにより地方自治体と都心をつなげることで地域活性化を目指すとともに、1日5万人が通過する広い歩行者空間を賑わいや憩いの空間に変え、バスタ新宿周辺の利便性を向上させる狙いがありました。パブリックアセットラボは株式会社マイナビ地域創生との協働のもと、企画から会場製作・当日運営までを担当。6日間で延べ10万人が来場し、歩道空間を通過以外の目的で利用することの可能性を確認できました。今後の日常的な取り組みに成長させていくための検討が進んでいます。─渋谷未来デザインの活動渋谷未来デザインは、未来の「都市」の可能性と、渋谷を愛する人々が実現したい「夢」を叶えるため、オープンイノベーションにより社会的課題の解決策をデザインする組織です。日建設計は設立準備から携わり、2018年の設立以降はパートナーとして参画しています。 この活動の一環として、国際コンペティション「都市のパブリックスペースデザインコンペ2018」を渋谷未来デザイン・日建設計の共同で開催しました。『Shibuya』的なパブリックスペースがテーマです。国内127点、海外97点、合計224点(応募登録495件)の応募があり、審査委員長に岸井隆幸氏(都市計画家)、審査委員に西沢立衛氏(建築家)、林千晶氏(ロフトワーク代表)、佐藤夏生氏(クリエイティブディレクター)を迎え、1次審査会、渋谷ヒカリエ 8/Busta Market: A Social Experiment to Utilize Pedestrian Circulation Space Busta Market was held November 16–18 and 23–25, 2018 in the pedestrian space in front of the Shinjuku Expressway Bus Terminal (popularly known as Busta (“bus-terminal”) Shinjuku, which connects directly to Shinjuku Station. The market experiment gave people a chance to taste and buy specialty products brought from various parts of the country. The event was aimed at reinvigoration of remote com-munities through direct connection with Tokyo and at improving the appeal of the Busta Shinjuku area by injecting activity and entertainment into the vast pedestri-an circulation space traversed by 50,000 people daily. Joining forces with Mynavi Destination Management Corporation, Public Asset Lab took charge of the plan-ning, venue production, and operation of the market. A total of 100,000 visitors attended over six days, a sign that the pedestrian circulation space can be more than a transit space. ─Shibuya Future Design ActivitiesFuture Design Shibuya (FDS) is an organ-ization established to design solutions for social issues using open innovation to explore possibilities for the future city and realize the aspirations of people who love Shibuya. Nikken Sekkei has been involved since the preparatory stages and has partici-pated as a partner since 2018. As part of the activity Nikken Sekkei and FDS cohosted the international competition “Urban Public Space Design Competition 2018.” The theme was “Shibuya-like” public space. A total of 224 entries were received (of 495 initial registrants). Takayuki Kishii (professor, urban planning expert) led the team of judges composed of Ryue Nishizawa (architect), Chiaki Hayashi (CEO, Loftwork Inc.), and Natsuo Sato (creative director). 写真右:渋谷ヒカリエでの公開パネル展示の様子。Right Photo: Public panel display at the Shibuya Hikarie.バスタマーケット|Busta Market都市のパブリックスペースデザインコンペ2018|Urban Public Space Design Competition 2018182019 SUMMER39PERSPECTIVES

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