これまで携わったプロジェクトよりイメージ抜粋。|Selected highlights from previous projects.リアの有力企業の中には、日本企業の代理店として成長した企業も多いことを知り、日本らしさや日本企業としてのアドバンテージを活かして、「Integration」「Green」「High-tech」「Iconic」の4つの訴求ポイントを出発点として設定しました。 ブランディング活動のひとつの到達点が、2007年に日本企業11社でコンソーシアムを結成して共同研究と提言を行ったエコシティのマスタープラン「Cool City and Eco-tower」です。公共交通重視の歩行可能な都市で、エネルギー消費量60%削減を可能としています。日本、アラブ首長国連邦両政府の協力も得て、アブダビとドバイで特別シンポジウムを開催しました。「Integration」を軸に、4つの訴求ポイントを兼ね備えた組織として地域に立脚するきっかけとなりました。 that could compete with Western firms. Knowing that some of the leading firms in the Middle East had grown out of overseas branches of Japanese firms, we sought to make the most of our Japanese cultural and corporate identity, and we set forth four points upon which to anchor our appeal in the region: Integration, Green, High-tech, and Iconic.One culmination of our branding activities was a con- sortium formed in 2007 of 11 Japanese companies to jointly research and propose a master plan for an eco-city, under the title “Cool City and Eco-tower.” The plan proposed a walkable city with an emphasis on public transportation and a 60 per-cent reduction in energy consumption. With the support of the Japanese and UAE governments, we held special symposiums in Abu Dhabi and Dubai, and I think we were successful in promoting our organization as one that excels on all four of the 32中分 毅* Takeshi Nakawake*│日建設計 副社長 Executive Vice President, Nikken Sekkei│*元所員|Formerly with Nikken Sekkeiファディ・ジャブリ Fadi Jabri│日建設計 ドバイ社長 CEO, Nikken Sekkei Dubai (Nikken Sekkei FZ-LLC)日建設計は1980年代に海外元年を宣言し、国際事務所を設立しました。しかし、おりしも日本はバブル経済で空前の開発ブームとなり、国内業務が多忙を極め、残念ながらその活動は継続しませんでした。国際化の第2の波は、バブル崩壊以降本格化した中国プロジェクトへの取り組みです。第3の波は、「卵を1つのかごに盛るなDon’t put all your eggs in one basket.」との教訓に基づく海外展開の多極化志向です。そのひとつとして中東地域のマーケティングを開始したのが2005年であったと記憶しています。 当時、日建設計にはイスラム開発銀行やドバイ商工会議所などの実績はあったものの、中東地域では無名の存在と言ってよく、欧米の事務所に対抗して何を訴求するのか、皆で頭を悩ませました。このエIn the 1980s, Nikken Sekkei was poised to take its business overseas, and it organized an international office. But at the time, the firm had its hands full with domestic projects due to the unprecedented development boom in the bubble economy. The company’s internationalization finally took flight following the bursting of the bubble economy in the early 1990s with projects in China. But as they say, “Don’t put all your eggs in one basket”; we recognized the need to further diversify, and our business overseas expanded in other directions as well. I remember that it was 2005 when we started marketing in the Middle East region as part of our diversification efforts. Although we had some experience, such as with the IsDB project in Jeddah and the Dubai Chamber of Commerce and Industry, Nikken Sekkei was not well known in the region at that time. We were all struggling to figure out what to promote プロジェクトデザインを共創するクライアントパートナーを目指してAiming to be a Client Partner in Co-Creating Project Designs
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