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Phoogaphytrt|日建設計総合研究所/Nikken Sekkei Research Institue利用の流れ|Procedure of use 交通チケット発行Transit tickets送付Tickets sent交通サービス運営主体Transport service operator 商業施設Commercial complexes医療施設Medical facilitiesチケット配布Distribution of tickets チケット受取Receipt of tickets ①レシートの提示 Show of receipts②チケット配布 Tickets distributed  to users利用者Usersチケットで乗車Board with ticketAIオンデマンド交通の利用Use of AI on-demand transitモビリティとまちのミライ研究会・第1回シンポジウムの開催風景(2022年12月2日)First symposium of the Working Group on Advanced Mobility Technologies in Urban Planning (December 2, 2022)渋谷でのモビリティ・ハブ(SMILE)の実証実験(日建設計・日建設計総合研究所の自主研究)。LUUPの移動履歴よりハブを中心に1–3kmの移動が多く観測され、ハブによる回遊圏の拡大を確認。Demonstration trial of the Shibuya Mobility and Information Lounge (SMILE), an independent research project by Nikken Sekkei and Nikken Sekkei Research Institute. Data on Luup ride history showed numerous trips of between 1 and 3 kilometers around the SMILE hubs, con■rming the hubs expanded the areas of movement.Nikken Sekkei Research Institute (NSRI) has been proposing new mobility-focused policies informed by independent research and government-sponsored surveys. the Working Group on Advanced Mobility Technologies in Urban Planning in collabo-ration with Nagoya University’s COI-NEXT My-mobility Co-creation Center (Project Leader: Professor Takayuki Morikawa), with the aim of implementing policy pro-posals working together with agencies in industry, government, and academia. As of In December 2022, NSRI launched September 2023, 36 industry and govern-ment organizations are participating.AIオンデマンド交通とは、利用者の予約を受けて、配車される車両に乗合乗車する新しい公共交通サービスのこと。AI-based on-demand transit is a new form of public transportation service in which vehicles are dispatched according to user requests.主催者 : 日建設計総合研究所、 名古屋大学COI-NEXTマイモビリティ共創拠点Organizers : Nikken Sekkei Research Institute, Nagoya University COI-Mobility Innovation CenterNSRIモビリティとまちのミライ研究会(通称:モビまち研) Working Group on Advanced Mobility Technologies in Urban Planning21日建設計総合研究所では、自主研究や行政機関からの受託調査を通じて、次世代モビリティを活用した新しい都市政策の提案を行っています。 2022年12月には、新たな政策提言を産官学の連携体制のもと実施することを目指し、名古屋大学COI-NEXTマイモビリティ共創拠点(代表:森川高行教授)と共同で「モビリティとまちのミライ研究会(通称:モビまち研)」を発足。現在、産官あわせて36機関(2023年9月現在)が参加しています。まちの賑わいを創出する交通結節点のイメージ[出典:東京における地域公共交通の基本方針(日建設計総合研究所 受託調査)]Establishing transportation nodes like the one pictured above would generate activity in urban areas [Source: Basic Policy for Local Public Transportation in Tokyo (study commissioned by Nikken Sekkei Research Institute)]横浜市たまプラーザ駅周辺(新石川地区)では、商業事業者と連携しAIオンデマンド交通の新しい事業モデルの開発実証を実施。坂の多いまちでは短距離移動システムとしてAIオンデマンド交通が有効であることも検証。[出典:横浜市(日建設計総合研究所 受託調査)]Collaborating with commercial operators, we conducted trials of a newly developed business model for AI-based on-demand transit in the area around Tama Plaza Station in Yokohama (Shin-Ishikawa district). [Source: ■e City of Yokohama (study commissioned by Nikken Sekkei Research Institute)]次世代モビリティ都市を推進するコラボレーションCollaboration to Promote Next-Generation Urban Mobility

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