La proposta de l'Equip Nikken Sekkei + Pascual - Ausió Arquitectes guanya el Concurs Internacional d’Arquitectura per al disseny de l'estadi del FC Barcelona, el Nou Camp Nou.

10.03.2016

2016.03.10

El 8 de març de 2016, el FC Barcelona va anunciar Nikken Sekkei i Joan Pascual - Ramon Ausió Arquitectes (d'ara endavant l'Equip Nikken Sekkei + Pascual - Ausió Arquitectes) com a guanyadors del concurs internacional d’arquitectura per a la renovació i ampliació del seu estadi, l'Estadi de Futbol Camp Nou.

El Camp Nou, on el FC Barcelona té la seva seu actual, és un dels estadis més grans d'Europa. Els requisits de les propostes incloïen plans per a la restauració total, la instal·lació d'un sostre, i un increment de la seva capacitat de 99.354 a 105.000 espectadors. Es preveu que les obres de construcció comencin al 2017 i finalitzin al 2021, període durant el qual l'estadi romandrà plenament operatiu.

L'oferta començà el 5 de juny de 2015, amb l'anunci de les normatives i els criteris de sel·lecció, i cap al setembre d'aquest mateix any, es van sel·leccionar vuit equips finalistes. El 8 de març de 2016, l'Equip Nikken Sekkei + Pascual - Ausió Arquitectes va ser escollit unànimement per un jurat format per nou membres (cinc membres executius del FC Barcelona, tres membres del Col·legi d'Arquitectes de Catalunya (COAC), i un representant de l'Ajuntament de Barcelona).

Missatge del President i Director Executiu de Nikken Sekkei, el Sr. Tadao Kamei

És un gran honor haver guanyat aquesta oportunitat per participar en el disseny d'un nou estadi, que es construirà sobre el llegat de l'estadi actual. El tema principal del projecte es fa ressò dels nostres objectius corporatius per "crear espais públics significatius" i "executar el disseny del cicle de vida de l'arquitectura". Nosaltres, com a grup Nikken Sekkei, estem decidits a esforçar-nos per construir un estadi que molts gaudiran i apreciaran.

Pàgina web oficial del Barcelona:http://www.fcbarcelona.com/club/detail/article/espai-barca-jury-selects-proposal-from-nikken-sekkei-pascual-i-ausio-arquitectes-team-for-the-new-camp-nou

Nikken Sekkei i els seu grup de vuit empreses, una de les firmes de disseny arquitectònic més grans del món, compta amb un personal de 2.500 professionals, i ofereix serveis de disseny integral, enginyeria, gestió, consultoria i R+D. La companyia, establerta al 1900, té una cartera que consisteix en més de 25.000 projectes a 50 països. Les seves activitats abasten un ampli espectre de empreses sostenibles del sector públic i privat, que inclouen les següents: disseny de noves ciutats, urbanitzacions d'alta densitat/orientades al trànsit d'ús mixte, edificis súper alts, parcs empresarials, oficines i instal·lacions per a ús comercial, cultural, educatiu i sanitari. Nikken té la seva seu a Tòkio i compta amb sucursals a la Xina, Corea, Vietnam i els EAU.

Relacions Públiques Globals